تماما مخصوص

سمفونی یک زندگی..

۱۹۰. چالش جدید!

ازونجایی که تحمل یکنواختی واسم وحشتناک سخته، واسه خودم یه چالش جدید گذاشتم. من به طرز دیوانه واری عاشق زبان یاد گرفتنم. روحمو جلا میده لعنتی.. داشتم بررسی میکردم تا سال دیگه که آلمانی رو شروع کنم، چه زبانی رو یاد بگیرم خوبه؟! بین دو سه تا گزینه ای که داشتم رسیدم به عربی! داشتم یه کتاب از اکو میخوندم، یه جایی استاده به شاگردش میگه عینکم همراهم نیست، هرچیزی میبینی رو واسم بخون.اون جواب میده چیزی که میبینم نوشته نیست، چون حتی شبیه یونانی هم نیست. یه سری خطوط شبیه مار میبینم! استادش میگه اون عربیه! شاید واسه بقیه ادمای دنیا یادگرفتن فارسی و عربی به خاطر رسم الخطش سخت باشه ولی واسه ما که سخت نیست. این همه گارد مردم نسبت به عربی یاد گرفتنو هم نمی فهمم چون ما تو خاورمیانه و بین یه عالمه کشور عرب زبانیم. دبی رفتن خوبه، عربی بلد بودن بد؟! من حیفم میاد زبانی رو که انقدر راحت میتونم یاد بگیرم از دست بدم. کتابای خیلی خوبی هم پیدا کردم. دیگه باید دید تا کجا میتونم پیش برم.. 

درمورد زبان کشورای اروپایی هم نکته ای که هست اینه که هرکدومو که یاد بگیری، یاد گیری بعدیش نصف قبلی زمان و انرژی میبره. چون شباهتا و مشترکات خیلی خیلی زیادی دارن. بعد تازه ادمی که روش یاد گرفتنش دستش اومده باشه پیش رفتن توش واقعا سخت نیست. هرکاری استاد خوب میخواد ولی وقتی مسیرت باز شده باشه فقط یه هل کوچیک‌ کافیه تا راه بیفتی..

جز فانتزیامه که تا چند سال دیگه هرکتابی رو که میخوام بخونم به زبان اصلی خودش بخونم. الان فقط انگلیسیا و فارسیا رو میتونم متاسفانه. ولی چندتا زبان دیگه خیلی جدی توی برنامه ی چند سالم هست. کاش حداقل تا سال دیگه فرانسم به حد دلخواهم برسه..

خیلی رویاطور، کاش ده سال دیگه یه نقطه ی دیگه ی این دنیا باشم. کمتر از ده سالم بشه که چه بهتر :)

۵ نظر ۸ موافق ۰ مخالف
___ سلوچ
۲۱ مرداد ۲۳:۴۲
چه دلیلای خوبی واسه عربی آوردی
منم هوس کردم عربیو

پاسخ :

:)
هیزل گریس
۲۱ مرداد ۱۶:۵۹
چرا رو همون فرانسوی تمرکز نمیکنی ک زودت و بهتر یادش بگیری بعد المانی رو زودتر شروع کنم؟
+منم دارم المانی میخونم (:

پاسخ :

چون فرانسه دیگه واسم اسون شده و چالشی بودنشو از دست داده. به قدر کافی هم روش وقت میذارم.
عهههه چه عالی ^_^ 
گیلزاد
۲۰ مرداد ۱۷:۴۵
اتفاقا عربی خیلی لطیفه یه زمانی دبیرستان بود  یکم عربی بلد بودم میتونستم کارمو راه بندازم باهاش متاسفانه خوردم به سری مشکلات الان دیگه هیچی یادم نیست.:(ولی ادامه میدادم الان احتمالا کاملا مسلط بودم :(

پاسخ :

منم دبیرستان همیشه عربی جز محبوب ترینام بود. ولی در کمال تعجب الان هیچی یادم نمونده
خانم دکتر تمام وقت
۱۹ مرداد ۱۹:۵۳
افرین به این انرژی و همت

پاسخ :

😘😘😘
الناز
۱۹ مرداد ۱۸:۱۴
میگم خودتون چطوری زبان انگلیسی رو یاد گرفتید؟ رفتید کلاس؟ یا خودتون شروع کردید؟ برای شروع کدوم بهتره؟نظر شخصی تان رو می خواهم.
ممنون می شوم که وقت می ذارید برای جواب دادن!

پاسخ :

بدون کلاس شدنی نیست.من خیلی سال کلاس میرفتم. از هشت، نه سالگی تا پونزده سالگی.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
About me
روزمرگی‌های یه دندونپزشک
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان