تماما مخصوص

سمفونی یک زندگی..

114. زندگی

خیلی وقتا این حرفو از خیلیا شنیدم که مثلا چرا فلان کلاسو میری در صورتی که اصلا ربطی به تو و رشتت نداره. یا مثلا شنیدم که گفتن اگه فلانی همین قدری که کتاب میخونه درس میخوند الان نمره هاش فلان بود و ... خب راستش من دیدم نسبت به زندگی یکم فرق میکنه. به قصد رقابت با بقیه یا مدام هول زدن واسه مرحله ی بعد زندگی نمی کنم. من فقط دلم میخواد جوری زندگی کنم که وقتی توی چهل یا پنجاه سالگی به عقب نگاه کردم، به معنای واقعی کلمه "زندگی" کرده باشم و ازش نهاااایت لذتو برده باشم. اینکه بعضیا معتقدن زندگی همش رنجه و ادم باید خودشو انقدر عذاب بده رو قبول ندارم. مگه ادم چند سال زندست که بخواد خیلی لذتا رو از خودش دریغ کنه؟! هیچ وقت نشده که مثلا فکر کنم فلان کار چقدر جذابه و نرم دنبال یاد گرفتنش. دلم نمیخواد هیچی واسم مثل ارزو و حسرت باشه. ادم پنجاه شصت سال وقت داره دیگه. پس چرا کارایی رو نکنیم که حالمونو خوب میکنه؟

بارها و بارها ادمایی رو دیدم که از خورد و خوراک و لباس و زندگی راحت میگذرن که فلان سرمایه گذاری خاصو انجام بدن. یا مثلا از زندگیشون لذت نمی برن ولی حساب پس انداز پرپولی دارن. خب راستش ما هیچ وقت سبک زندگیمون این شکلی نبوده. نمیگم کدومش خوبه یا بد. فقط مسئله تفاوت سبک زندگیه. مامان و بابای من همیشه شیوه شون این بوده که ادم باید تا میتونه هوای خودشو داشته باشه. شیک بپوشه، پول خرج خودش بکنه، سفر بره. خیلی وقتا درامدمون چندین برابر دیگران بوده ولی موجودی حساب بانکیمون نه! چون همیشه نظرشون این بوده که پولی که خرج خودت نکنی پس فایدش چیه؟! اخه مگه ادم چند سال زندست؟!

بابام همیشه میگه هیییچ وقت واسه پول دراوردن سر کار نرو. اگه یه روزی فکر کردی از کاری که انجام میدی کیف میکنی و لذت میبری انجامش بده. ولی واسه ی پول نه.. 

ممکنه خیلیا بنظرشون این مدل زندگی احمقانه و غیرمنطقی بیاد. ولی خب تهش مهم اینه که هرکسی چقدر حالش با خودش و زندگیش خوبه.. 

۷ نظر ۱۰ موافق ۰ مخالف
پرتقال 75
۰۷ بهمن ۰۰:۰۲
راستی میشه وبتو تو پیوندام بزنم؟ یا هنوز سکرنه؟

پاسخ :

اشکالی نداره عزیزم :-)
پرتقال 75
۰۷ بهمن ۰۰:۰۰
سلام عزیزم
چطوری؟تازه ادرس وبتو یافتم بالاخره
فرستاده بودی منتهی تو هرزنامه بود ندیده بودم
بسی خوشجالیم که هنوز وب نویسی رو ادامه دادی
دلمان هم که تنگگگ
راجع به پستت من خیلی سعی کردم اینطوری باشما
ولی نشد
یعنی نمیتونم باشم.هیچوقت نشده شاید یه روز شد.

پاسخ :

ای بابا.. شاید حواسم نبوده کپی پیست کردم که رفته توی هرزنامه.
دل ما هم واسه شما تنگ شده. کاش بیشتر بنویسی :-)
.....
۰۴ بهمن ۲۱:۴۶
خب منم که نگفتم کسی شما رو مجبور کرده یا پدر مادرتون اینجورین 
کلی گفتم 
.....
پدر مادر خود من ایتجوری بودن 
واسه همین گفتم 

پاسخ :

:-)
.....
۰۴ بهمن ۱۰:۲۶
اینا چون این طوری که دارند زندگی میکنند زندگی بهشون خوش میگذره فکر میکنند ما هم باید اون طوری زندگی کنیم تا زندگی بهمون خوش بگذره 
بدترین نوع این ادما پدر مادرایین که فکر میکنند ادم باید مثل خودشون زندگی کنه و هر جور دیگه زندگی کردن مساویه با نابودی:/ 

پاسخ :

خب اخه منم دقیقا عین اونا فکر میکنم. کسی منو وادار به طرز فکر خاصی نکرده :| بنظر منم باید تو لحظه زندگی کرد..
ابوالفضل ;)
۰۳ بهمن ۲۲:۴۷
بابا مامانت کار درستی رو انجام می دن و منم انتخابت رو تحسین می کنم. آفرین بهت...

پاسخ :

مرسی :-)
همدم ماه
۰۳ بهمن ۲۲:۱۶
چقدر خوب بود این پستت  🤗

پاسخ :

:-)
x
۰۳ بهمن ۲۲:۰۴
ااتفاقا من چند وقت قبل رفتم رفتم یه مصاحبه ی کاری ازم پرسید چقدر به این پول(منظورشون پول کار بود) نیاز داری ؟ گفتم نیاز مالی ندارم و واسه علاقم به کار کردن و نیازم به  تو اجتماع بودن  اینجام . اقای مصاحبه کننده به من گفتن ما ترجیح میدیم کار رو به کسی بدیم که به پولش نیاز داره ! گفتم چرا ؟گفتن چون معتقدیم ادمی که به پول کار نیاز داره منظم تره و دقیق تره  و بهتر کار می کنه!!!!! صراحتا گفتم حرفتون رو قبول  ندارم چون کسی که به پول نیاز داره اگر امروز که اول بهمنه اومد سرکار وماه بعد همین روز حقوقش رو ندادید و یکم دیر شد ممکنه از کارش  بزنه یا نق بزنه چون هدف و انگیزه ی  دیگه ای از کار کردن نداره ! ضمن این که من خودم ادم خیلی دقیقی ام و این مساله بارها جاهایی که بودم ثابت شده پس منظم بودن و دقیق بودن هم ربطی به نیاز مالی نداره !!
پ.ن :واقعا ماها باید بریم سر کار که زجر بکشیم ؟؟یا این که لذت زندگیمون بیشتر شه ؟
--------
واقعا این چند وقته که خیلی اتفاق افتاده از بلایای طبیعی تا چیزای دیگه که جون ادم ها رو گرفته همش فکر می کنم از کجا معلوم نفر بعدی من نباشم ؟ هی پول جمع کنیم به امید فردا باشیم واسه لذت بردن از زندگی چی بشه ؟؟؟ 

واقعا خوش به حالت که تو همچین خانواده ای بزرگ شدی هر کسی توان به ارث بردن ِ " لذت بردن لحظه ای از زندگی" رو نداره 

پاسخ :

واااا. این چه منطقیه اخه :|
اره واقعا. ادم نمیدونه شب که میخوابه اصلا صبح بیدار میشه یا نه..
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
About me
روزمرگی‌های یه دندونپزشک
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان