تماما مخصوص

سمفونی یک زندگی..

۲۷۷. اولین بیمار ترمیمی ^_^

قبل اینکه برم تو بخش تصورم این بود که واسه شروع یه دندون اسون از فک پایین بهمون میدن که چون فک پایینه دید مستقیم داره و جای دستش خوبه و راحته. ولی چند دقیقه قبل رفتن به بخش به دوستم گفتم حالا اگه شانس منه که دندون هفت فک بالا بهم میفته که حتی از توی آینه هم نمیشه دید😅 اون دندونای هفت و هشت بالا حتی معاینشون هم سخته (واسه مای مبتدی😅)چون دید و دسترسیش سخته.

رفتم توی بخش، ست گرفتم و پرونده ی بیمار. گفتن طبق شماره یونیت سر یونیت خودتون بشینید. اسممو گفتم، گفت شما باید بری بخش اندو! جا نیست :| [ بخش اندو و ترمیمی به هم چسبیده ان. ترمیمی نوزده تا یونیت داره، ما هم نوزده تاییم ولی چون یه ترم بالایی با ما درس برداشته من شدم نفر بیستم!] من رفتم ته بخش اندو کار کردم و نه مثل بقیه استاد بالای سرم بود و نه کمکی بهم کرد.

مریضو صدا کردم، شروع کردم به پر کردن پرونده و معاینه. دیدم شتتتتت. تنها دندون پوسیدش دندون هفت بالاست!! 😂 تازه مریض دیابت و فشار خون و کلی هم دارو داشت:| پریلوکایین واسش زدم.

 استاد اومد دید، گفت همینو باید کار کنی. گفت بی حسی بلدی یا نه؟ گفتم بلدم، اونم رفت😅 خودم شروع کردم. بی حسی رو زدم. انقدر اروم زدمش که بعدش گفت اصلا درد نداشته. بی حس شد، خواستم شروع کنم ولی هیچ مدله نمیشد آینه و توربین و دست من و ساکشن همه تو دهن مریض جا شن. رفتم به استاد گفتم من نمیدونم چطوری به اون ته حلقش دسترسی داشته باشم. گفت راهی نداره، چلنجش همینه. یه ربع بیست دیقه فقط داشتم پوزیشنای مختلفو امتحان میکردم که باید چطوری توربینمو ببرم. شروع کردم، مرحله ی اول تراشو دادم. گفتم استاد بیاد چک کنه و استاد واسه اولین و اخرین بار اومد چک کرد😂. گفت خیلی خوبه. دیگه مراحل بعدو که میخواستم بیاد چک کنه، میگفت خوبه لازم نیست من بیام. برو مرحله بعد. تموم هم که شد گفت برو مرخصش کن😅.

امروز جدا خیلی چالش برانگیز بود واسم. فقط مریض یه حمله قلبی کم داشت که تواناییای اورژانسم هم سنجیده شه😅

مسلما کاری که انجام دادم بی اشکال نیست، مسلما واسه یه ادم حرفه ای سخت نیست. ولی واسه ی اولین ترمیم، واسه خودم خیلی ارزشمنده چون خودم تنهایی از پسش بر اومدم. خیلیا تزریقشونو استاد انجام داد، تراش و پرکردنشونو استادا کمک کردن. ولی من حتی یه نفر ادم دور و برم نبود :| این مستقل عمل کردنه حس خیلی خوبی واسم داره. فکر کنم بیشترین نمره رو هم من گرفتم. نمره کامل هم که خب قطعا نداد. ولی خیلی خوب بود😅

خداروشکر.. 

پ ن: اسکار بدترین بخش دندونپزشکی هم تعلق میگیره به ساکشن. هم وقتی بیماری عذاب اوره، هم وقتی دندون پزشکی. کلا نمیدونی کجا باید بذاریش که هم کارشو کنه هم مزاحم نباشه 😐

۱۱ نظر ۹ موافق ۰ مخالف
Smile ...
۳۰ بهمن ۲۳:۰۱
خیلی خیلی تبریک میگم‌ بهت عزیزم ^__^
واقعا حق داشتی ، وقتی این مدت واسه کارای دندونم دندان پزشکی میرفتم‌یکی از دندونای هفتم پوسیدگی داشت میگفت از هر دندون پزشکی که بپرسی میگن دندون هفت سخت ترین دندونه ... خلاصه که برای شروع حسابی ترکوندی .
با آرزوی موفقیتای بیشتر💖💖

پاسخ :

یک دنیا ممنون از لطفت عزیزم.
تو هم موفق باشی :)
فتل فتلیان
۲۸ بهمن ۱۵:۴۰
فقطwow 
موفق باشید 

پاسخ :

مرسی :)
tiara .n
۲۸ بهمن ۰۰:۵۷
پریا بنویس ازینا مینویسی ذوق میکنم😍😍
ولی واقعا مصیبته دندون هفت!فکرشم  ترسناکه!

پاسخ :

:))))
مینویسم حتما :)
اره واسه شروع سخته یه کم.
فاطمه م_
۲۷ بهمن ۲۲:۴۵
خدا قوت بابا دمت گرم :)

پاسخ :

مرسی 🌹
tiktik tiki
۲۷ بهمن ۲۰:۳۶
خب ببین من خیلی خوشحال شدم که خوشحالی 💛💛

پاسخ :

❤❤❤
علیرضا افخم نیا
۲۷ بهمن ۲۰:۱۶
انشالله موفقیتهای بیشتر، برا ما که این ترم چالشمون تراش دادن دندونا روی گچ و مومه تو مورفولوژی:)

پاسخ :

مرسی
اونکه چالش همیشگی دندونپزشکیه. همین الان من دارم روی موم دندون میتراشم ولی واسه ی ثابت.
این کار بارهای توی پروتز و ترمیمی و ... تکرار میشه. بیلدآپ آمالگام هم عملا همین کاره دیگه.
همدم ماه
۲۷ بهمن ۱۹:۴۴
ساکشنو باهات موافقم . چندبار تو دندون پزشکی نزدیک بود خفه بشم(حالا نه به این شدت ) :/))بماند که چقدر چیز میز هم قورت دادم:))

پاسخ :

جدی خیلی رو مخه :)))
معلوم الحال
۲۷ بهمن ۱۸:۳۹
ممنون بابت شفاف‌سازی

پاسخ :

:))))
معلوم الحال
۲۷ بهمن ۱۸:۱۹
حمله قلبی کم؟ :|

پاسخ :

بین قلبی و کم کسره نداره. ساکن داره😂
هوپ ...
۲۷ بهمن ۱۸:۰۵
تبریک میگم عزیزمممم :-*

پاسخ :

مرسییییی دکتر جانم ❤😘
سویل :)
۲۷ بهمن ۱۷:۳۴
موفق باشی خانم دکتر گل
من که از دندون اطلاعی ندارم ولی ان شاالله برسه اون روزی که بیای بگی
سخت ترین پروسیجر دندون پزشکی رو واسه مریضت با موفقیت انجام دادی ❤

پاسخ :

مررررسی سویل جانم. یک دنیا ممنون ازت😘
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
About me
روزمرگی‌های یه دندونپزشک
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان